Re-Branding Greece!

Νομίζω πως το διαφημιστικό αεροπορικής εταιρείας, ταιριάζει άψογα στο ερώτημα αρκετών δεκάδων marketeers προς την Όλγα Κεφαλογιάννη.

Την προηγούμενη εβδομάδα ανέβηκε στο youtube το flashmob του ΕΟΤ με τίτλο “Greece Welcomes You” και με παρουσία της ίδιας της Υπουργού.

Τα views αρκετά, τα σχόλια πολλά και καυστικά… και κάποια στιγμή το Ελληνικό δαιμόνιο αποφάσησε να κατεβάσει και το video. Φαντάζομαι ήταν τέτοια η επιτυχία που το youtube απαίτησε να κατέβει ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος κατάρευσης του δικτύου.

Αυτό που κατάφερα, όταν πλέον αποφάσισα να γράψω στο blog μου ήταν το παραπάνω screenshot (thanks George Anagnostopoulos).

Για όσους δεν είχαν τη… χαρά να το δουν, ήταν μια ενέργεια από Londoners χορευτές που θύμιζε… Eurovision να το πω; Τσίρκο Medranno να το πω; Πάντως όχι Ελλάδα.

Τι είναι όμως Ελλάδα; Σίγουρα δεν είναι μόνο οι Παραλίες, τα Νησιά, ο Πολιτισμός και η Ιστορία. Ελλάδα είναι και το σήμερα. Το κάρβουνο, η “καμμένη” γή, η απελπισία, η απογοήτευση. Είναι η απεργία, η ανεργία, η ανασφάλεια… είναι όλες οι λέξεις με στερητικό α… Αυτή είναι σήμερα η Ελλάδα κα. Κεφαλογιάννη.

Δουλειά του ΕΟΤ και της διαφημιστικής είναι να πάρουν όλα τα παραπάνω στοιχεία και να προσπαθήσουν να παρουσιάσουν μια εικόνα ενός τόπου που ναι μεν “πονάει” αλλά στέκεται (ή τουλάχιστον προσπαθεί). Η Ελλάδα έχει το κέφι να διασκεδάσει με τον πόνο της αλλά και δουλεύει για να το πετύχει. Αυτό που έδειξε ο ΕΟΤ δεν ήταν Ελλάδα. Δεν είχε το χρώμα, την αισθητική και σίγουρα δεν είχε τη δυνατότητα να σταθεί απέναντι στους “εκνευρισμένου” Ευρωπαίους… “Αυτοί δεν έχουν να φάνε, και παρουσιάζουν flashmob στο London;” Κόστος; Φαντάζομαι κάποιες χιλιάδες Ευρώ, που προτημηθηκε να δοθούν σε εταιρεία και κόσμο στο εξωτερικό αντί σε Ελληνική τσέπη… Αλλά βέβαια flashmobs και υψηλές παραγωγές γίνονται μόνο εκτός… ΟΥΣΤ!

Σε post Μαρτίου είχα παρουσιάσει τις ιδεές αλλά και τις συμβουλές για ένα σωστό reBranding από ανθρώπους καταξιωμένους στο χώρο. Ίσως για κάποιους να θεωρηθώ κουραστικός, αλλά η παρουσίαση του Peter Economides νομίζω πως έδωσε τις κατευθύνσεις… ΦΕΥ! Η κα. Κεφαλογιάννη και οι επαγγελματίες που την συμβουλεύουν, θεώρησαν πως η σύνηθης συνταγή “Νέος Υπουργός – Νέα Τουριστική Καμπάνια” είναι και η ασφαλέστερη. “Τι δεν καταλαβαίνεις;”

Σε μια χώρα που έχει αλλάξει τις τελευταίες 2 δεκαετίες, δεκάδες φορές το λογότυπό της. Που σε ένα ιδιαίτερο και βασικό προϊόν της δεν προσφέρει τη σταθερότητα που απαιτείται. Που σε μια περίοδο όλος ο κόσμος βλέπει με καχυποψία την κάθε κίνηση του κάθε  Έλληνα (από τον Πρωθυπουργό μέχρι τον εργάτη/μετανάστη στη Γερμανία). Ο ΕΟΤ και η κα. Κεφαλογιάννη “πέταξαν” αρκετά ευρώ σε μια καλή ιδέα μα με λάθοςπαραγωγή, οργάνωση και σκεπτικό.

Θα πρότεινα κάτι και αν πέσει στα μάτια κάποιου από το team του ΕΟΤ ας το δοκιμάσει… Φτιάξτε μια ομάδα, όχι από Πολιτικα λαμόγια αλλά από ανεξάρτητους επαγγελματίες και προσδιορίστε την εικόνα της Ελλάδας για την επόμενη 15ετία. Βάλτε ΟΛΑ τα στοιχεία που θα μπορούσαν να γοητεύσουν έναν ξένο… από το τοπίο μέχρι τις επαγγελματικές ευκαιρίες και από το φαγητό μέχρι τις επενδυτικές ευκαιρίες. Η Ελλάδα δεν είναι μόνο το μπλέ και το λευκό… είναι μια παλέτα από διάφορα χρώματα… σε λογότυπα εταιρειών… σε δέρμα… σε ιδέες.

Μέχρι τότε, ικανοποιηθείτε από ηλίθιες και ακριβές ιδέες…

Όσο σκέφτομαι πως τέλος του μήνα θα πρέπει να πληρώσω άλλη μια δόση στην Εφορία και τα λεφτά αυτά θα πάνε σε μια ηλίθια παραγωγή… εκνευρίζομαι!

2 Comments

  • Cathleen F. Potts

    January 05, 01 2013 07:23:44

    Τέλος, όσον αφορά στην προβολή της χώρας ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ είπε ότι η προσπάθεια του υπουργείου και του ΕΟΤ είναι στη σωστή κατεύθυνση, ενώ για το λογότυπο υποστήριξε ότι χρειάζεται μια εξειδίκευση, που θα γίνει σε συνεργασία όλων των φορέων με την πόλιτική ηγεσία. Υπογράμμισε δε ότι ο ΣΕΤΕ στο πλαίσιο της εταιρίας Marketing Greece ξεκινά άμεσα το business plan, που θα παρουσιαστεί σε Ρόδο, Κρήτη, Αθήνα και Θεσσαλονίκη στα μέσα Δεκεμβρίου, τονίζοντας μάλιστα ότι έχει ήδη βρεθεί 1.000.000 ευρώ για το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας, από τα μέλη του Συνδέσμου και όχι μόνο.

Leave a Reply to Cathleen F. Potts

Cancel reply