Μια φορά κι ένα καιρό…

…σε μια Χώρα όχι και τόσο μακριά…

Θα μπορούσε κάποιος με υπερβολή να πει πως αυτά που συμβαίνουν στην Ελλάδα είναι επιστημονική φαντασία. Δεν είναι όμως…

Μια χώρα που:

  • Από τις 365 ημέρες το χρόνο οι 300 έχουν για… συντροφιά τον Ήλιο και που και που και κανένα συννεφάκι!
  • Που έχει χιλιάδες καταγεγραμμένες παραλίες και άλλες τόσες και περισσότερες… παρθένες…
  • Που έχει νερά για όλα τα γούστα: πράσινα, μπλέ, γαλάζια, μαύρα…
  • Που είναι τόσο κοντά στο βουνό όσο και στη θάλασσα.
  • Που οι κάτοικοί της έχουν τη δυνατότητα και τη θέληση να επικοινωνήσουν με τον τουρίστα ακόμη κι αν η γλώσσα που χρησιμοποιήσουν είναι αυτή του σώματος
  • και άλλα τόσα και τόσα πολλά μπορώ να αναφέρω…
ΌΜΩΣ… είναι και μια χώρα που στο δημόσιο κομμάτι που θα έπρεπε να επενδύσει τα μέγιστα σε χρήμα και ανθρώπινο υλικό, έχει παταγοδώς αποτύχει! Για την τουριστική προβολή της Χώρας οι διοικούντες προτίμησαν να ικανοποιήσουν όλα εκείνα τα λαμόγια που το παιζουν δήθεν ειδικοί, και δεν έκαναν το αυτονόητο… να ζητήσουν να γίνει η δουλειά από τους πραγματικά ειδικούς.
Αν ήδη δε το έχετε δει, αφιερώστε λίγο χρόνο για το παρακάτω video:

O Peter Economides δεν είναι ένας τυχαίος άνθρωπος. Είναι ένας ειδικός του Marketing και ένας ιδιαίτερα σημαντικός πόρος (asset) που εργάζεται, ζει και… αναζωογωνεί την Ελλάδα.
Στην ομιλία του δείχνει τα λάθη, τις παραλείψεις και τον πόλεμο που ταυτόχρονα δέχεται η Ελλάδα. Ξεκαθαρίζει, όμως, και δεν τολμώ να διαφωνίσω πως για όλα φταίμε πρώτα εμείς και μετά οι άλλοι. Ο τρόπος που παρουσιάζουμε τη Χώρα προς τα έξω, ο τρόπος που διαχειριζόμαστε καταστάσεις, ο τρόπος που παρέχουμε υπηρεσίες και κυρίως η αλλοίωση που έχουμε δημιουργήσει στο DNA μας. Από μια Χώρα με πολίτες φιλόξενους, ευγενικούς σε μια χώρα με πολίτες/επιχειρηματίες λαμόγια, αγενέστατους, αρπαχτικά της στιγμής.


Πρέπει να αλλάξουμε.
Αντί όμως ο επίσημος φορέας να δείξει το δρόμο και να δώσει τη λύση… πάλι ο ιδιωτικός τομέας και πιο συγκεκριμένα μια μικρή ομάδα ατόμων δραστηριοποιήθηκε με βασικό σκοπό το… rebranding της Ελλάδας. Αυτό που ο Peter Economides αναφέρει πως δεν έχει γίνει ποτέ στη νεώτερη ιστορία της Πατρίδας μας. Ήταν από τους πρώτους που το ξεκίνησαν.
 Forever… Για πάντα… Στο re branding αυτό θα πρέπει όπως χαρακτηριστικά ακούγεται στο video, να αλλάξει πρώτα ο Έλληνας. Σε ένα άρθρο που είχα γράψει πριν μερικά χρόνια στην εξαμηνιαία εφημερίδα του Συλλόγου Βολισσιανών Αττικής, είχα αναφέρει πως θα πρέπει να σταματήσει ο επιχειρηματίας να βλέπει τον κάθε τουρίστα ως… χαρτονόμισμα. Σίγουρα δεν επενδύεις σε χρήμα, χρόνο και… λευκές τρίχες ή καθόλου τρίχες στο κεφάλι για ένα thank you, ένα χαμόγελο ή ένα bravo! Αλλά από την άλλη θα πρέπει ο κάθε επιχειρηματίας (γνώστης της δουλειάς, κληρονόμος αυτής ή newcomer) να συνειδητοποιήσει πως για την επιβίωσή του σε μια τόσο ανταγωνιστική αγορά θα πρέπει να κοιτά το δάσος και όχι μόνο το δέντρο. Θα πρέπει να ειναι πελατοκεντρικός και όχι αρπαχτικό.
Αυτά τα λόγια είναι τόσο απλά όσο και οι πράξεις για να τα υποστηρίξεις.
Παράλληλα με τις ενέργειες του Peter Economides είχαμε και μια αντίστοιχη ενέργεια από δύο διαφημιστικες εταιρείες για λογαριασμό του BHMAGAZINO. Η Adel Saatchi & Saatchi παρουσίασαν τη δική τους άποψη για την Ελλάδα και τη Κρίση με σκόπο όμως τη διαφήμιση της Ελλάδας.
Τελευταία ενέργεια που διέκρινα μας ήρθε από την άλλη όχθη του Ατλαντικού και πιο συγκεκριμένα από την “πόλη που δεν κοιμάται” την New York.
Εκεί δημιουργήθηκε το Up Greek Tourism (http://www.upgreektourism.gr/) μια ομάδα Ελλήνων που ξεκίνησαν μια crowdfunding ενέργεια ώστε να συλλεξουν το ποσό των 15k$ και να ανεβάσουν σε ένα από τα μεγάλα billboards της Time Square διαφημιση για την Ελλάδα.
…και το κατάφεραν!

Περισσότερα για αυτή την ενέργεια μπορείτε να διαβάσετε και να δείτε στο site Up Greek Tourism
 
 Τελειώνοντας αξίζει να αναφέρω πως ο καθένας μας είναι μια εικόνα για κάποιον ξένο. Η εικόνα αυτή δεν πρέπει απαραίτητα να είναι μια υποκριτική. Δεν ψάχνουμε δούλους αλλά ανθρώπους. Πρέπει επιτέλους να αναδείξουμε εκείνα τα χαρακτηριστικά που είχαν οι προγονοι μας, για να έχουμε αντίστοιχα και το θάρρος να μιλάμε εξ ονόματος αυτών.
Δυστυχώς σε αυτή τη κατάσταση ο αποτυχημένος πολλάκις ΕΟΤ δε μπορεί να βοηθήσει… Εσύ όμως μπορείς…
Ως υστερόγραφο βάζω αυτό το υπέροχο video για το πως σε 3 λεπτά μπορείς να δείξεις τις ομορφίες και δυνατότητες που έχει μια Χώρα για έναν επισκέπτη… Φαντάσου ότι πρόκειται για την Χώρα που δεν θέλουμε να μοιάσουμε όπως είχε πει ο Jeffry… Η incredible India.

1 Comment

Leave a Reply